Privata forums plats

Har du problem med hemsidan så fråga här. Sök gärna i forumet först ifall någon ställt samma fråga tidigare.

Privata forums plats

Postby c.edv » 23 Feb 2010, 18:32

Inget problem i säg, men var osäker på var jag skulle skriva detta. Är det möjligt att flytta "Privata forums"-fliken till någon mer lättillgänglig plats. Tog ett tag innan jag hittade den, någon annan kanske får samma problem.
Christer Edvardsson
Kh3; Rekryt Bielke de Faché Cheval
Kh4; Gardist Bielke de Faché Cheval
c.edv

Re: Privata forums plats

Postby Kalle Burbeck » 24 Feb 2010, 08:02

Hm. Man kunde lägga dem på rotnivå istället kanske, anledningen till att de ligger där de ligger är att de är arrangemangsspecifika. Vad tycker ni andra?

Kalle
Kalle Burbeck
Huvudarrangör KH2010.
Ordförande föreningen Krigshjärtan
Ulvfänrik Grim på KH1-3.
Kalle Burbeck

Postby Alex » 24 Feb 2010, 08:32

Hej!
Nu är inte jag jättehaj på vad saker och ting heter (så jag vet inte vad som menas med rotnivå), men det känns annars ganska logiskt att ha dem under respektive fraktion. Allternativt lägga en till kategori i fraktionsavdelningen som heter "privata forum" och där alla ligger.
Bara mina två ören
/Alex
KH 2010 Estrid Ulfsdottir - skaegisk partisan
Alex

Postby Kalle Burbeck » 27 Feb 2010, 10:53

hmm. Tanken är att varje fraktion inför ett arrangemang får ett privat fraktionsforum. Till nästa arrangemang så blir det nya privata forum för de fraktioner som finns där. Ett alternativ är att återanvända privata forum, men en månad men inför varje arrangemang rensa bland de som har tillgång. Dvs om ni spelat ulv nu, får ni tillgång till ulvarnas forum, men ska ni spela nått annat nästa gång så kickar jag er från ulvforumet.

Hmm. Vad händer då om vi har två arrangemang samtidigt och någon deltar som cordov på det ena och gillet på det andra. Inte bra. Nej, privata forum måste vara arrangemangsspecifika inser jag. Men de kan ändå placeras på andra ställen. Jag ska fundera.

Kalle
Kalle Burbeck
Huvudarrangör KH2010.
Ordförande föreningen Krigshjärtan
Ulvfänrik Grim på KH1-3.
Kalle Burbeck

Return to Support