Mat

Mat

Postby Zehradieux » 22 Feb 2010, 22:35

Hur har ni falkar tänkt er med maten? Ska ni ha det gemensamt och det funkar så vill ulvgardet köpa in sig i er mat på torsdag kväll, vi kan nog hjälpa till att laga den också ^^
"Ja, jag vet att det kommer bli jobbigt [...] men jag vill verkligen testa för att se om jag klarar det som en utmaning för mig själv."

Christofer Sandbäck, gruppledare Ulvgardet
Lajvare@hotmail.com / 070-4792699
Zehradieux

Re: Mat

Postby Kalle Burbeck » 24 Feb 2010, 08:20

Vi planerar för någon slags gemensam bymat under lajvets första dag.

Kalle
Kalle Burbeck
Huvudarrangör KH2010.
Ordförande föreningen Krigshjärtan
Ulvfänrik Grim på KH1-3.
Kalle Burbeck

Postby Tindra » 06 May 2010, 10:36

Hej jag har också funderat lite på detta, känns som om det vore typiskt cordovskt med gemensam matlagning och storkok, men hur är tanken rent praktiskt, varje hushåll för sig eller gemensamt? Eller kanske kan man dela upp hushållen typ två och två/tre och tre och dessa samarbetar med maten! säg att man är tre hushåll i en sammarbetsgrupp så tar man helt enkelt ansvar för att fixa mat till alla i gruppen en dag var.... bara en tanke... Cordovsk administration?

Mvh/ Tindra
Tindra

Postby Kalle Burbeck » 06 May 2010, 23:30

Vår tanke är att första dagen kör vi byvardag som den brukar se ut. Och det innebär frukost på varje gård för sig, och gårdssysslor på morgonen. Lunch lagas gemensamt av ett matlag i byn medans arbetslag utför förmiddagens sysslor. Och normalt hade sen kvällsmålet lagats varje gård för sig, men första kvällen kör vi istället en fest och har gemensam mat igen.

Resten av lajvet fixar varje gård sin mat enligt egen planering eftersom byns struktur och förutsättningar förändras när Gillet kommer.

Vänliga hälsningar

Kalle
Kalle Burbeck
Huvudarrangör KH2010.
Ulvfänrik Grim på KH1-3.
Kalle Burbeck

Postby Tindra » 07 May 2010, 11:06

oki! Om det behövs folk som är med och panerar och håller i första dagens gemensamma mat så kan jag anmäla mig frivillig!
mvh / Tindra
Tindra

Postby wonderkarin » 08 May 2010, 14:28

Jag hinner nog inte delta i att planera, men är jag på plats kan jag åka med och handla och hinner jag bara göra mitt jobb som tvätterska inlajv är jag också villig att som en god Cordov delta i matlagning.
wonderkarin

Postby Kalle Burbeck » 23 May 2010, 00:35

Som bybo är det självklart inlajv att man hjälper till med det arbete som behöver göras.

Offlajv vill vi försöka göra så att ni får en chans att anmäla intresse för specifika arbetsuppgifter. När vi väl vet vilka alternativ vi har. Mat och utbildning av barn och ungdomar, samt nån slags byggnadsprojekt lär det åtminstone bli. Vi återkommer till den här frågan. Utmärkt att vi redan har frivilliga till matlagning iaf.

Vänliga hälsningar

Kalle
Kalle Burbeck
Huvudarrangör KH2010.
Ulvfänrik Grim på KH1-3.
Kalle Burbeck

Return to Falkar