Borttappat, återfunnet, och borttappat igen

Diskussioner om Krigshjärta 1-3.

Borttappat, återfunnet, och borttappat igen

Postby Paul » 17 Dec 2009, 19:35

Jag efterlyste min täljkniv i det gamla forumet, fick svar och bekräftelse, men sedan stängdes forumet ner innan jag hann ta kontakt med vem det nu var. Därför skriver jag igen.

På KH3 tappade jag min nyinköpta täljkniv. Den har ett handtag i snidat trä och ben, och en skida med upphängning som jag sytt själv: en bred läderögla som sitter fast i skidan. På "framsidan" av öglan sitter som en läderhylsa där övre delen av handtaget på kniven passar (så att den inte faller ut hur mycket man än springer), och på "baksidan" har jag med svart linntråd sytt mitt bomärke: fyra punkter bildandes en form man kan beskriva som en stiliserad diamant.

Kniven var som sagt dyr och det var det första lajvet den hängde med på, så jag skulle bli oändligt tacksam om någon ville förbarma sig. Jag betalar självfallet eventuella fraktkostnader samt lite extra som hittelön.

Om du tror att du har den, hör gärna av dig på min mail=)

paul_shinai@hotmail.com
Paul

Re: Borttappat, återfunnet, och borttappat igen

Postby Naudiz » 17 Dec 2009, 23:34

Jag tror jag fick hem en sovpåse för mkt, av militärens modell. Eftersom jag inte packade in bilen själv alls så vet jag inte varifrån den kan ha kommit. Men om ngn saknar en eller vet ngn som saknar en, hör av er.

Vem var det som hade oturen att få ta hand om kvarglömt efter lajvet? Min mantel blev kvar, så tänkte befria stackaren/stackarna från den om de har den. Annars värmer den väl ngt träd på området.
Maria Rodén
maria@skud.sverok.se / 0731-514567

KH 1 & 2: Eljena Mård - soldat resp. rotemästare Ulvgardet
KH 3: Aly Tonnerre - fältkirurg Ulvgardet
KH2010: Achava bat Henda - Partisan

Gruppledare för partisanerna
Naudiz

Postby Gutmann » 18 Dec 2009, 18:00

Tror att det mesta borttappat/funnet ligger hemma hos johan olsson, områdesansvarig för DMF .

gissar att han inom en snar framtid kommer lägga upp en lista på allt bortappat samt kontaktinfo
Gutmann

Postby Eisenblume » 06 Jan 2010, 23:50

Jag vill bara efterlysa att jag har blivit av med både min in- och offlajvsovsäck plus mantel och att ungefär samma sak hände som hände med Pauls kniv.

Jag skulle VERKLIGEN behöva dem tillbaka och vill att vem det än är som har dem skriver det ASAP, tack.

Jag vill än en gång understryka: Det är VIKTIGT och jag vill VERKLIGEN ha tillbaks dem, det är pengar, tid och sentimentalitet som står på spel här...
Eisenblume

Postby aldriona » 08 Jan 2010, 00:45

Jag saknar fortfarande min mörkbruna, svarvade matskål och den tillhörande ljusbruna träskeden med hjärtformat 'blad'.

Jag misstänker dock att de ligger nedtrampade i nåt blåbärsris vid lägerplatsen :(
KH3: al Dabeoyun Amina, SSB
KH4: al Dabeyoun Amina, förklädd till Nina bat Rona, jorgal
aldriona

Postby Tårpil » 22 Jan 2010, 08:06

Grå fleecetröja med logotypen KAL i en ring i nacken försvann under 'tältresardagen'. Saknar den!
Om du inte kan föregå med gott exempel, ja då får du bara vara en gräslig varning.
Tårpil

Return to KH1-KH3